Uborka

Az uborka a 4. leggyakrabban termesztett zöldség a világon, számtalan pozitív hatása miatt pedig kiérdemli a szuperélelmiszer elnevezést. Ugyan igazán karakteres ízzel nem büszkélkedhet, mégis érdemes gyakran fogyasztani belőle: magas víztartalmának köszönhetően a szervezetre kiválóan hat, ráadásul gyönyörű lesz tőle a bőr. Legfontosabb összetevőit, a héja és a magja tartalmazza, éppen ezért, hacsak nem viaszolt, az uborkát inkább ne hámozzuk meg és fogyasszuk inkább nyersen. Jótékony élettani hatásait ugyanis, csak így tudja maradéktalanul kifejteni. Az uborkára is igaz a régi bölcsességet: a héjában –is– van a vitamin!

Jótékony hatásai:

  • Vitalizálja a testet: Ha nehezedre esik meginni napi 2-3 liter vizet, akkor egyél sok uborkát: a zöldség 90%-a ugyanis víz. Ezzel simán kompenzálhatod azt, ha nem iszol eleget.
  • Kívül-belül az égések ellen: Ha gyomorégéssel küzdesz, fogyassz uborkát, ha pedig nyáron megégette a bőrödet a nap, akkor a sérült bőrre is bátran tegyél néhány szeletet belőle.
  • Eltávolítja a méreganyagokat: Az uborka úgy működik, mint egy képzeletbeli seprű - kipucolja a szervezetből a méreganyagokat. Emellett rendszeres fogyasztásával a vesekövet is oldja.
  • Pótolja a napi vitaminmennyiséget: Az uborkában megvan a legtöbb olyan vitamin, amire a szervezetnek szüksége van: B- és C-vitamin-tartalma felturbózza az immunrendszert. A héját érdemes rajta hagynod, mert abban van a napi C-vitamin-szükségletünk 12%-a.
  • Sok benne a bőrbarát ásványi anyag: Az uborkának magas a szilícium-, kálium- és magnéziumtartalma. A gyógyfürdőkben ezért van számos olyan kezelés, melyeknél uborkát használnak.
  • Segíti az emésztést és a fogyást: A magas víz- és alacsony kalóriatartalmának köszönhetően az uborka alapzöldség a fogyni vágyóknak. Lefacsarhatod, készíthetsz belőle levest, használhatod salátába - a héjában található rostok pedig javítják az emésztést. Ha sokszor küzdesz székrekedéssel, akkor erre az uborka lehet a gyógyír.
  • Jót tesz a szemeknek: Felkeléskor tegyél a csukott szemekre 1-1 szelet hideg uborkaszeletet, pár perccel később pedig nyoma sem lesz a reggelre bedagadt szemeknek, karikáknak.
  • Szíverősítő: Magas káliumtartalma révén, segítségünkre lehet a szívbetegségek megelőzésében és kezelésében. A benne lévő rostok, kálium és magnézium pedig vérnyomásszabályozóként működnek. Így az uborkát nemcsak magas, de alacsony vérnyomásúaknak is érdemes rendszeresen fogyasztaniuk.
  • Friss lesz tőle a leheleted: Az uborkából készült zöldséglé gyógyír az íny betegségeire, és csökkenti a szájban lévő baktériumok mennyiségét. Sokszor ugyanis ezek okozzák a rossz leheletet.
  • Csodát tesz a hajjal, körmökkel: A benne lévő silica erősebbé teszi a hajat és a körmöket, ehhez még hozzájárul az uborka kéntartalma, amelyek együttesen gyorsítják a haj növekedését.
  • Bőrápoló pakolás: Használd zsíros, pattanásos bőrre pakolásként. Pórusösszehúzó, fertőtlenítő, feszesítő, gyulladáscsökkentő és hidratáló hatása mellet normalizálja a faggyútermelődést és lehámlasztja az elhalt hámsejteket.

Forrás:
http://www.life.hu
https://www.vitalitas-magazin.hu
http://femina.hu/